חפשו עוד תכנים!
תכנים|שו"ת ברשת|מוצרים 
 
טיולים ונופשים

עמדות טעינה לרכב חשמלי: התפתחות ועתיד התשתיות

מערכת שורש  יד אב, תשפג  01/08/2023

לאורך השנים האחרונות, בד בבד עם גדילת כמויות הרכבים החשמליים על הכבישים, מתפתחת בהתמדה גם התשתיות המבוססת על עמדות טעינה ביתיות וציבוריות. במאמר זה נדבר על התשתיות

תגיות:

לאורך השנים האחרונות, בד בבד עם גדילת כמויות הרכבים החשמליים על הכבישים, מתפתחת בהתמדה גם התשתיות המבוססת על עמדות טעינה ביתיות וציבוריות. במאמר הבא נסקור את ההתפתחויות בתחום התשתיות.

ראשית, חשיבותן של תשתיות אלו ברורה ולו מהעובדה שלפי הצפי, עד לשנת 2025 צפויים הרכבים החשמליים לתפוס כרבע מנתח השוק בארץ, ועד לשנת 2030 נתח השוק כבר צפוי להגיע למחצית. לפיכך, הצפי הוא שעד לשנת 2025 יהיה צורך במאה וחמישים אלף עמדות טעינה פרטיות, וכשתיים עשרה אלף עמדות טעינה ציבוריות, מתוכן מאות עמדות טעינה מהירות.

באופן כללי ניתן לחלק את הסוגים של עמדת טעינה לרכב חשמלי לשניים עיקריים. הראשונה היא עמדת טעינה זרם ישר (DC) שמתאימה בעיקר בתור עמדת טעינה ציבורית, עקב צריכת והספק החשמל הגבוהים שלה. עמדה כזו יכולה לטעון סוללה של רכב בתוך כעשרים דקות בממוצע ולאפשר יותר ממאה ק"מ של נסיעה. יש עמדות המכונות אולטרה מהירות, שיכולות לטעון רכבים גם תוך 7 דקות, ומתאימות לאנשים שנוסעים בין ערים. לעומת זאת, עמדת טעינה זרם חלופי (AC) מתאימה בעיקר לבתים פרטיים, בתי עסק, חניונים וכדומה. היא איטית יותר ועל פי רוב לוקח לה כמה שעות כדי לטעון את סוללת הרכב, ולאפשר נסיעה של מאתיים או שלוש מאות ק"מ.

התפתחות עמדות הטעינה בישראל

freepik

מאז שנת 2018 התפתח מאוד תחום תשתיות הטעינה בארץ, כאשר מספר רשויות מקומיות וחברות זכו במכרזים של משרד האנרגיה להקמת עמדות טעינה רגילות במרכזי קניות, בילוי, קניונים וכדומה, כמו גם ברחובות ובאזורי ציבור נוספים. החברות והרשויות זכו במענקים של מיליוני שקלים. כמו כן, מספר חברות זכו במכרזים להקמה של עמדות טעינה מהירות בתחנות דלק ובמיקומים נוספים.

מרבית עמדות הטעינה הציבוריות מצויות כיום באזור המרכז ותל אביב, מרביתן עדיין מהסוג האיטי, חלקן מהסוג המהיר, ורק אחוז קטן יחסית מהסוג האולטרה מהיר. באשר לעמדות הפרטיות, אין מידע מדויק לגבי הכמויות, אך סביר להניח כי כמעט כל בעלי הרכבים הפרטיים גם טרחו להתקין עמדה כזו בביתם. אחת הבעיות שעדיין מצריכה פתרון, היא מפה ברורה של כלל עמדות הטעינה הציבוריות בישראל, מאחר שנכון להיום כל חברה מציעה מפה המציינת רק את מיקומי העמדות שלה.

בכל מקרה, הצפי לשנים הקרובות הוא שעתידות לקום בישראל עוד עשרות אלפי עמדות טעינה ביתיות, לצד אלפי עמדות ציבוריות מטעם הרשויות המקומיות וחברות העוסקות בתחום, ובתוך כך גם כמות העמדות המהירות והאולטרה מהירות ילך ויעלה.

הדפס את המאמר
המלץ לחבר
שמור מאמר
הגדל /הקטן טקסט
הוסף לקליפבורד
כתבות נוספות
מדריך לאטרקציות משפחתיות מומלצות בעיר אילתמערכת שורשאילת מציעה, מלבד בתי המלון, שורה של אטרקציות למשפחה. סקירה קצרה
מה אפשר לעשות עם הילדים באילתמערכת שורשבמאמר הבא תוכלו לקרוא כמה המלצות על אטרקציות ופעיליות מהנות לילדים ולמבוגרים כאחד באילת
מדוע בית הארחה בצפון הוא המקום המושלם להתארח בו?מערכת שורשבית הארחה בצפון מציע כל מה שמטייל צריך כדי לנוח, לבלות ולראות את הסביבה מבלי לשבור את הכיס
שם השולח
תוכן ההודעה