פיננסים וכספים
3 ערוצי שיווק באינטרנט שכדאי להכיר
מערכת שורש כט שבט, תשעט 04/02/2019פרסום באינטרנט הוא מקצוע במצריך ידע והבנה. כמה טיפים בעניין...
תגיות:פרסוםאינטרנטפייסבוקכאשר חושבים על שיווק באינטרנט, האסוציאציה הראשונה שעולה היא 'אתר אינטרנט'. ובכן, בעוד שכבודו של זה במקומו עדיין מונח, חשוב להכיר ולנצל עוד אפיקי פרסום באינטרנט שקיימים ברשת וזאת משלושה טעמים עיקריים:
ריכזנו לכם כאן בהמשך שלושה אפיקים לשיווק באינטרנט שלדעתינו עליכם להכיר ולפעול בהם. אל תבינו לא נכון, אלו לא האפיקים היחידים:
דיוור אלקטרוני
בנייה של מועדון לקוחות קיימת גם בעולם 'הרגיל' ואיננה קשורה לאינטרנט. היתרונות של שמירה על קשר עם לקוחות הם אדירים:
השיווק באמצעות דיוור אלקטרוני נעשה על ידי פרסום עקבי של ניוזלטר ובניה של רשימת תפוצה. שתי הפעולות כרוכות האחת בשניה. פרסום בתדירות קבועה, לא יותר מידי ולא פחות מידי מרגיל את המכותבים למסר ממך. פרסום רב מידי גם גורע ביכולת שלך לפרסם משהו מעניין.
את רשימת התפוצה ניתן להרחיב בכל מיני דרכים: דרך אתר האינטרנט שלנו, דרך השארת פרטים על ידי לקוחות ועוד.
ניוזלטר טוב בנוי משלושה חלקים שכל אחד צריך לעבוד טוב:
כתיבה והפצת מאמרים
הפצת תוכן היא דרך נהדרת לבסס את עצמך כבר סמכא בתחום העסקי ואת העסק או הארגון שלך כמקום אליו פונים בנוגע לעצה או רכישה. דרך נהדרת להפית תוכן שכזה היא על ידי כתיבת מאמרים.
כתיבת מאמרים נכונה היא כזו שתייצר ערך לקורא ולא תהיה רק פרסומת, אחרת בשביל מה הוא יקרא אותם?..
ישנן פלטפורמות רבות לכתיבת תוכן, בהן פורומים, אתרים יעודיים לבלוגים ואפילו מאמרי אורח באתרי אינטרנט שונים. מכל מאמר שלא תכתבו, זכרו לקשר לאתר שלכם ולעשות זאת לדף הרלוונטי בו. זה יעזור לכם גם בקידום האתר.
רשתות חברתיות
נוכחות שלכם ברשתות חברתיות היא אולי אמצעי השיווק שאתם ממש לא יכולים להרשות לעצמכם להפסיד. ישנו מגוון מאד רחב של רשתות חברתיות כאשר לכל אחת אופי מעט שונה וגם קהל אחר. הרשת שנמליץ עליה במסגרת הזו היא כמובן פייסבוק. אז נכון, ישנם סימנים המעידים שהרשת כבר איננה פופולרית בקרב צעירים כפי שהיתה בעבר. אולי זה נכון ואולי לא, בכל מקרה פייסבוק נותרה רשת מאד פופולרית אצל שכבות גיל רבות כאשר בשנים האחרונות היא מגיעה ממש לכל פלחי האוכלוסיה.
לשיווק בפייסבוק יש מספר יתרונות:
המאמר באדיבות דניאל זריהן – משווק ומקדם אתרים מאז שנת 2009.
1. הערוצים הללו זמינים, פשוטים לשימוש ולרוב אינם מצריכים השקעה מרובה, לפחות לא בשלבים התחלתיים. ניתן להתחיל בקטן, לראות כי טוב ובמידה וכן - להשקיע עוד ולהרוויח.
2. הערוצים האלו מאפשרים הגעה לקהלים ולקוחות פוטנציאלים רבים מעבר לאילו שיבקרו באתר שלכם. יש תמיד מקום להציע את המוצר או השירות שלכם לעוד לקוחות וזה בדיוק המקום לעשות כן.
3. הטעם השלישי בגינו עליכם לפתוח ערוצי שיווק נוספים הוא שאם אתם לא תעשו זאת, אחרים יעשו זאת. המתחרים שלכם כנראה כן יפתחו חשבונות ויריצי קמפיינים ברשתות חברתיות; הם יכתבו ויפרסמו מאמרים ועוד. העולם העסקי הוא תחרותי וזו המשמעות של הענין.
ריכזנו לכם כאן בהמשך שלושה אפיקים לשיווק באינטרנט שלדעתינו עליכם להכיר ולפעול בהם. אל תבינו לא נכון, אלו לא האפיקים היחידים:
דיוור אלקטרוני
בנייה של מועדון לקוחות קיימת גם בעולם 'הרגיל' ואיננה קשורה לאינטרנט. היתרונות של שמירה על קשר עם לקוחות הם אדירים:
? לקוחות הם בעצם אנשים שכבר הביעו אמון בעסק ובמוצר ולכן ניתן יהיה בקלות להציע להם מוצרים דומים.
? הלקוחות שלך יכולים לפעול כסוכנים למציאת עוד לקוחות.
? לקוחות שהיו מרוצים אולי גם מתעניינים בתחום, בחידושים או פשוט במה שיש לך להגיד ולספר בנושא.
השיווק באמצעות דיוור אלקטרוני נעשה על ידי פרסום עקבי של ניוזלטר ובניה של רשימת תפוצה. שתי הפעולות כרוכות האחת בשניה. פרסום בתדירות קבועה, לא יותר מידי ולא פחות מידי מרגיל את המכותבים למסר ממך. פרסום רב מידי גם גורע ביכולת שלך לפרסם משהו מעניין.
את רשימת התפוצה ניתן להרחיב בכל מיני דרכים: דרך אתר האינטרנט שלנו, דרך השארת פרטים על ידי לקוחות ועוד.
ניוזלטר טוב בנוי משלושה חלקים שכל אחד צריך לעבוד טוב:
1. כותרת מושכת - הכותרת נראית בתיבת הדואר הנכנס וצריכה למשוך את הקורא לפתיחת המייל.
2. תוכן מעניין שכתוב בצורה קולחת
3. סיום בקריאה לפעולה - לחיצה על קליק, שיחת טלפון וכו'
כתיבה והפצת מאמרים
הפצת תוכן היא דרך נהדרת לבסס את עצמך כבר סמכא בתחום העסקי ואת העסק או הארגון שלך כמקום אליו פונים בנוגע לעצה או רכישה. דרך נהדרת להפית תוכן שכזה היא על ידי כתיבת מאמרים.
כתיבת מאמרים נכונה היא כזו שתייצר ערך לקורא ולא תהיה רק פרסומת, אחרת בשביל מה הוא יקרא אותם?..
ישנן פלטפורמות רבות לכתיבת תוכן, בהן פורומים, אתרים יעודיים לבלוגים ואפילו מאמרי אורח באתרי אינטרנט שונים. מכל מאמר שלא תכתבו, זכרו לקשר לאתר שלכם ולעשות זאת לדף הרלוונטי בו. זה יעזור לכם גם בקידום האתר.
רשתות חברתיות
נוכחות שלכם ברשתות חברתיות היא אולי אמצעי השיווק שאתם ממש לא יכולים להרשות לעצמכם להפסיד. ישנו מגוון מאד רחב של רשתות חברתיות כאשר לכל אחת אופי מעט שונה וגם קהל אחר. הרשת שנמליץ עליה במסגרת הזו היא כמובן פייסבוק. אז נכון, ישנם סימנים המעידים שהרשת כבר איננה פופולרית בקרב צעירים כפי שהיתה בעבר. אולי זה נכון ואולי לא, בכל מקרה פייסבוק נותרה רשת מאד פופולרית אצל שכבות גיל רבות כאשר בשנים האחרונות היא מגיעה ממש לכל פלחי האוכלוסיה.
לשיווק בפייסבוק יש מספר יתרונות:
? ניתן בקלו להקים דף עסקי ולהתחיל להשתמש בכלים השונים: גלריות, יצירת חנות, הקמת קבוצה המשוייכת לעסק, כלי מחקר לגבי צפיות ותגובות ועוד הרבה כלים אחרים שכולם מוצעים בחינם.
? לאחר פתיחת הדף והתנסות ראשונית עם הפעלות, ניתן לעבור לקמפיינים ממומנים ולהתחיל אותם עם תקציב מאד מוגבל ולאט לאט להעלות.
? פייסבוק מאפשרת לנו הגעה לקהל יעד מפולח לפי צרכינו.
? העמוד שלנו בפייסבוק יעזור לנו גם בקידום האורגני של האתר וגם הוא יכול מעצמו להופיע במקומות טובים לעיתים.
? אם לא נהיה שם, המתחרים שלנו יהיו שם במקומנו וזו לדעתי סיבה מספקת!
המאמר באדיבות דניאל זריהן – משווק ומקדם אתרים מאז שנת 2009.

הדפס את המאמר
המלץ לחבר
שמור מאמר
הגדל /הקטן טקסט
הוסף לקליפבורד
כתבות נוספות
מסלול לטיול בצפוןמערכת שורשהמלצות למסלולי טיול בגליל, עם ילדים או בלי
חופשה עם הילדים בלונדוןמערכת שורשלונדון היא יעד תיירות שמתאים גם לחורף וגם לטיולים עם ילדים
ניקוי בריכות מירוקתמערכת שורשניקיון הבריכה מירוקת יכול להיות אתגר רציני להלן כמה עצות מעשיות...


