מהו ייעוץ BI ומהם יתרונותיו
מערכת שורש יט אדר ב, תשפב 22/03/2022בארגונים נאסף המון דאטה עקב השימוש באפליקציות מחשב- מלאי, מכירות, לקוחות, אנשים, וכמובן גם דאטה מחוץ לארגון – רשתות חברתיות וכדומה
תגיות:דאטהייעוץעסקיםבארגונים נאסף המון דאטה עקב השימוש באפליקציות מחשב- מלאי, מכירות, לקוחות, אנשים, וכמובן גם דאטה מחוץ לארגון – רשתות חברתיות וכדומה. יועץ מייצר מסמך ולא שירות. יועץ BI מסייע לתכנן את אסטרטגיית הדאטה של הארגון לשנים הקרובות, למשל בחירת כלים למערך BI, על מנת שהארגון יידע לקחת את המידע ולנקז תובנות ממנו, המאפשרות למנהלים לקבל החלטות על בסיס נתונים מושכלים ולא החלטות מהבטן.
מי מספק את השירות
ישנן חברות המתמחות במתן יעוץ BI שיודעות לתפור את הפתרונות הטובים ביותר לצרכי הארגון, כאשר לעיתים קרובות התהליך מתחיל בייעוץ וממשיך למישורים מעשיים יותר. למשל שיפור הביזנס אינטליג'נס מול הלקוחות הפנימיים, הפיתוחים, הבנת הצרכים וכדומה עם מומחים מתחומים קבים ועם הכלים מתקדמים. הדבר מעניק את הגמישות של הוצאת השירות החוצה באופן מלא או חלקי (במקום מחלקת BI של הארגון) – כלומר הוצאת עודף עבודה למיקור חוץ.

בנוסף, חברה כזו יודעת להציע לארגון שיודע מה הוא רוצה ב- BI (למשל אין לו כספים...), למשל שיכניסו תחום מסוים ל- BI, ומעבירה אליו את התוצר המוגמר כך שמעתה והלאה יהיה לו את התכולה. ולמי שכבר יש מנהלים ומערכת BI אבל חסר לו מומחה מתחום מסוים, למשל מומחה בקליק סנס, אינפורמטיקה וכדומה, החברה מביאה לו נציג משלה שינהל אצלו את התחום לתקופה מבוקשת.
בארגון יש כאמור מערכות שונות שמשמשות בתור מקורות מידע (אפליקציות, דאטה בייס וכדומה. חברה המתמחה בתחום בונה תהליכי טעינת נתונים שמעבירים בזמן אמת את הדאטה עם תהליכי אינטגרציה אל תוך היישום עד מה שהמנהלים רואים בסוף. גם הבנייה של הדשבורדים והדוחות, ובעיקר הבנייה של התשתית עצמה שמאפשרת עבודה עצמאית, זו החוכמה. בין היתר נעשה שימוש ב- AI או machine learning, כלומר כלי חיזוי המגלים סימני התנהגות בדאטה שמאפשרים חיזוי, למשל נשירת לקוחות, תקלות וצורך בתחזוקה ממונעת במכונות. לשם כך לוקחים את כל הנתונים ומכניסים ללמידה עמוקה עם חיזוי קדימה לאור היסטוריה קודמת, על בסיס מודלים שונים של אנליטיקה. או למשל – לאיזה לקוחות לכוון איזה קמפיין דיגיטלי.
כל הדברים האלה יכולים להיות בענן או בדאטה סנטר של הלקוח, והחברה גם יודעת להעביר לקוחות לענן מדאטה סנטר. באמצעות שירותים אלו המנהלים מקבלים מדדים לגבי כלל הנושאים הרלוונטיים – מכירות, מוצרים נמכרים יותר ופחות וכן הלאה... ומאחורי זה יש מנוע שמאפשר לחקור לגבי כל נתון מה הסיבות והנתונים שעומדים מאחוריו – ממש עד לרמת המכירה הבודדת. למעשה אפשר להגיע לכל שאלה עסקית ששואלים על נתונים עם תשתית שמאפשרת לשאול שאלות. אך כאמור, התהליך מתחילו עם ייעוץ BI המאפשר לתת לארגון את המענה הספציפי והמדויק.


