חפשו עוד תכנים!
תכנים|שו"ת ברשת|מוצרים 
 
דירה נאה ונדל"ן

ביקורת מבנים לדירה חדשה מקבלן

מערכת שורש  יב ניסן, תשעח  28/03/2018

ביקורת מבנים צריכה להתבצע אחרי שכבר נכנסתם למבנה... כמה דברים שחשוב לדעת

תגיות:
קניית דירה חדשה היא אחד האירועים הכי משמחים שיהיו לכם בחיים. החלום שלכם סוף סוף מתגשם והנה המשפחה שלכם מקבלת את הבית החדש שלה. הבעיה היא שהבית הזה, אפילו שמגיע מקבלן ואולי בעיקר בגלל שמגיע מקבלן, יכול להיות בעייתי מאוד בשל מציאת תקלות אפשריות.

ליקויי בניה בדירות חדשות
ליקויי בנייה בדירות ובבתים חדשים יכולים להיות בכל מקום ולא משנה מיהו היזם. אפילו יזמים וקבלנים איכותיים ומוכרים במיוחד בארץ, יכולים לטעות וחשוב שתבינו שלא מדובר על טעות שנעשתה בכוונה מתוך ניסיון לחסוך בחומרי גלם או באיכות הבנייה. ליקויי בנייה יכולים להיות בכל מקום כאשר רק ביקורת מבנים מקצועית תוכל לחשוף אותם. מדוע זה קורה? כולם עושים טעויות בבנייה והשאלה היא עד כמה הטעות קשה ועד כמה הקבלן לוקח על עצמו את האשמה ומטפל.

ביקורת מבנים - חובה לפני כניסה לדירה
אם אתם עומדים להיכנס לדירה מקבלן, אל תתנו לריח של החדש והמראה הנקי להטעות אתכם. ייתכן מאוד שהרצפה לא כל כך ישרה כמו שנראה לכם, יכול להיות שהגג לא אטום כל כך כמו שחשבתם ויכול להיות הדירה שלכם יותר קטנה ממה שהובטח לכם בחוזה. כל הטעויות האלו הן טעויות נפוצות שכבר קרו לאלפי אנשים בישראל וזו הסיבה שביקורת מבנים היא שלב שאסור לפספס. ביקורת המבנים היא זו שתספר לכם את כל מה שאתם לא יכולים לדעת, כי מבצעים אותה מקצוענים מתחומים שונים עם מגוון רחב של כלים הנדסיים וכלי מדידה.

מה בודקים בביקורת מבנים?
• בביקורת מבנים בדוקים הכול מהכול אך אחת הבדיקות הקלות יחסית שיתבצעו, היא בדיקת שטח הדירה. כאשר קונים דירה מקבלן, הוא מבטיח איך היא תיראה וכמה גדולה היא תהיה בהדמיות ובמספרים, וכשהדירה סוף סוף עומדת איתן, יש צורך לבדוק זאת. אם הדירה תהיה קטנה בכמה מטרים ממה שהובטח לכם – מגיע לכם פיצוי.
• עוד ביקורת חשובה שחייבת להתבצע היא בדיקת שלד הבטון של המבנה. בדיקה זו תבדוק את יציבות המבנה ותבדוק שאין צפי לנזק עתידי שיכול לקרות. בדרך כלל בבנייני רבי קומות הבדיקה הזו עוברת בהצלחה. כמו כן, יש לבדוק את הריצוף ואת הרכוש המשותף בבניין המשותף כדי להבין שבאמת קיבלתם מה שהובטח לכם לפי ערך הדירה.
• איטום הבית הוא גם פרמטר שצריך להיבדק אך בדירה בבניין רב קומות היא הופכת לפחותה, אלא אם כן אתם נמצאים בקומה האחרונה. בכל מקרה ייבדקו איטום הקירות הפנימיים והחיצוניים וכל שאר האלמנטים שקשורים לכך מהצבע ועד איכות הטיוח.
• מערכות האינסטלציה, הביוב, החשמל, כולן יכולות לעשות לכם בעיות חמורות. יכול להיות שיש סתימה בצנרת, יכול להיות שיש לוח חשמל אחד שמתחמם יתר על המידה ויכול להיות שמערכת הביוב עוד תעשה לכם נזקים רבים בהמשך כי יש בה נזילה. כל המערכות חייבות להיבדק עם מקצוענים מהתחום בשימוש מצלמות תרמיות ואופטיות מתקדמות.

מתי צריך לבדוק את המבנה?
ביקורת מבנים צריכה להתבצע אחרי שכבר נכנסתם למבנה. יש בדיקות שאפשר לבצע לפני, כמו למשל בדיקת שטח הדירה או המעמד החוקי שלה בהתאם לתכניות הבנייה והיתרי הבנייה שניתנו, אל חלק ניכר מהבעיות יופיעו רק במהלך החודשים הראשונים למגורים שלכם. המערכות יתחילו לפעול, הרצפה תסבול מההעמסה שלכם ושל הרהיטים שלכם ולאט לאט כל הבעיות ייחשפו, במידה והן באמת קיימות. רק אחרי פרק זמן של כמה חודשים עד שנה, בהתאם לדירה ולמצב, מומלץ להזמין את ביקורת המבנים, והיא תיתן לכם דו"ח ליקויי בנייה מפורט כאשר כל הבעיות יצוצו.
הדפס את המאמר
המלץ לחבר
שמור מאמר
הגדל /הקטן טקסט
הוסף לקליפבורד
כתבות נוספות
מחשבוני משכנתא- כל מה שאתם צריכים לדעת אודותיהםמערכת שורשבמשכנתא צריך לנחש או לחזות איך ייראה העתיד הרחוק, כלומר זה שיגיע עוד עשרים או אפילו שלושים שנים. מחשבוני המשכנתא עשויים לסייע בכך, אם יודעים איך לעבוד איתם
איך בוחרים תריס גלילה לחנות?מערכת שורשמתכננים לפתוח חנות חדשה ומחפשים אמצעי מיגון יעיל ואפקטיבי למניעת פריצות וכניסת זרים?
איך לבחור מקלחון בצורה נכונה לבית שלך?מערכת שורשכאשר מבקשים לבחור מקלחונים לבית, כדאי לקחת בחשבון שסוגי העיצובים הקיימים קיום רבים ומגוונים
שם השולח
תוכן ההודעה